خدمات کلید سازی ایزی کلید 24 ساعته اماده خدمت رسانی است

نحوه رگلاژ درب خودرو

ارائه خدمات کلید سازی در کمتر از 30 دقیقه

نحوه رگلاژ درب خودرو

رگلاژ درب خودرو به منظور تنظیم کردن درب ماشین انجام می شود. یکی از مشکلاتی که برای همه خودرو ها پیش می آید خراب شدن درب خودرو می باشد و برای حل این مشکل باید درب خودرو رگلاژ شود. عوامل زیادی وجود دارمد که باعث می شوند تنظیم درب ماشین دچار مشکل شود. مهم ترین وظیفه درب های خودرو باز و بسته شدن است. در صورت تنظیم بودن، درب ها به راحتی باز و بسته می شود و در غیر این صورت ممکن است درب های ماشین درست باز و یا بسته نشود و در این امر به مشکل بر بخورید. در این مقاله قراره در مورد روش هایی برای رگلاژ کردن درب خودرو را به شما معرفی کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنید.

رگلاژ درب خودرو

رگلاژ درب خودرو

رگلاژ درب خودرو یکی از فرایند های مهم است که باید هر چند سال یک بار برسی شود که ایا درب های خودرو به درستی در جای خود قرار میگیرد یا خیر. هنگامی که درب های خودرو تنظیم نبود و به درستی در جای خود قرار نگرفت باید آن را رگلاژ کرد.

در صورت بروز هرگونه مشکل با قفل درب خودرو و یا منزل اعم از باز نشدن و گم کردن کلید میتوانید از خدمات کلید سازی انلاین ایزی کلید استفاده کنید

شاید با خود فکر کنید که نیازی به این کار نیست، باید بگم که در صورت تنظیم نبودن درب شما باید فشار بیشتری برای باز و یا بسته کردن درب بیارید و همین فشار ناچیز باعث استهلاک خودروی شما خواهد شد. تعمیر افتادگی درب خودرو اصلا کار سختی نیست اگر دارای اطلاعات فنی یا به قول معروف دست به آچار باشید میتوانید با استفاده از نکاتی که در این مطلب به شما گفته می شود استفاده کرده و درب خودرو را تنظیم کنید. اگر تخصصی ندارید بهتر است که این کار را به افراد متخصص بسپارید.

هزینه رگلاژ درب خودرو چقدره

هزینه رگلاژ درب خودرو چقدره

این کار بسیار ساده به نظر می رسد اما برای انجام رگلاژ درب ماشین و تعمیر افتادگی درب خودرو نیاز به مهارت و تجربه کافی است زیرا در صورت اشتباه در مراحل کار ممکن است قفل از کار بی افتد و هزینه زیادی برای شما داشته باشد. به شما توصیه میکنم در مراحلی که معرفی میکنیم را با دقت انجام دهید.

نکته ای که خیلی مهمه و ذهن شما رو درگیر کرده این است که هزینه رگلاژ درب خودرو چقده؟ در جواب باید باگم هزینه رگلاژ کردن درب خودرو بستگی به نوع خودرو دارد.

هر چه مدل خودرو بالا تر باشد هزینه رگلاژ درب نیز بیشتر می شود و علت آن این است که در خودرو های ارزان قیمت رگلاژ کردن ساده تر بوده و در خودرو های مدل بالا تر کار به مراتب سخت تر می شود و همین امر باعث تغییر هزینه در رگلاژ خودرو می شود.

رگلاژ درب خودرو کار کیست

رگلاژ درب خودرو کار کیست

شاید برای شما سوال پیش بیاد که چه کسی درب خودرو را رگلاژ میکند و برای رگلاژ درب خودرو کجا باید برم و یا چه کار کنم.

رگلاژ درب خودرو کار تخصصی است و برای انجام این کار نیاز به مهارت و متخصص خودور دارید.

رگلاژ درب خودرو را معمولا صافکاری و تعمیرکار خودرو انجام میدهد. چنان چه نیاز به فرد ماهر برای رگلاژ درب ماشین خود داشتید میتوانید از خدمات ایزی کلید استفاده کنید.

تعمیر افتادگی درب خودرو

افتادگی درب خودرو یک امر طبیعی است و رگلاژ آن امری تخصصی. زمان افتادگی درب و خارج شدن ان از حالت کارخانه نیاز به رگلاژ دارید به شما توصیه میکنم که اگر تجربه و مهارت کافی را ندارید اقدام به رگلاژ درب خودرو نکنید چون انجام این کار نیاز به دقت زیاد دارد و در صورت اشتباه ممکن است قفل ماشین به کل از کار بی افتد. در صورتی که خود شما قصد رگلاژ کردن دارید میتوانید با استفاده از اچار آلن این کار را انجام بدید.

در دو طرف درب خودرو پیچ های وجود دارد که با استفاده از الن باید به خوبی آن ها را سفت کنید تا درب ها در جای اولیه خود قرار بگیرد. پیچ ها رو سفت و یا شل کنید تا درب تنظیم شود، زمانی که درب به راحتی بسته شد و در جای اولیه خود قرار گرفت یعنی شما افتادگی درب خودرو را تعمیر کردید. در صورتی که موقت به تعمیر نشدید میتوانید از خدمات کلید سازی ایزی کلید استفاده کنید.

قبل از هر اقدامی بهتر است با ساز و کار و نحوه عملکرد درب خودرو در زمان باز و بسته شدن آشنا شوید. سیستم باز و بسته شدن درب های ماشین به صورت فیزیکی بوده و با کمک گرفتن از چند میله انجام می شود. انجام این فرایند بسیار ساده است، هنگامی که درب های خودرو را باز می کنید چند میله جا به جا می شود و فشاری که شما به دستگیره درب آورده اید رو انتقال میدهند تا در آخر ضامن آزاد کرده و درب های خودرو باز شوند. این سیستم های باز شونده درب های ماشین مانند یک سیم عمل میکند، زمانی که شما درب خودرو را باز میکنید این سیم ها کشیده شده و در آخر درب ها باز شود. در ادامه درمورد عوامل خارج شدن درب از تنظیمات اولیه  و نحوه رگلاژ درب خودرو، ادامه مطلب رو از دست ندهید.

علت باز نشدن درب های خودرو

علت باز نشدن درب های خودرو

درب های خودرو ا زقطعات بسیار ریز و کوچک ساخته شده و وجود هر گونه مشکل در این قطعه های درب  باعث باز نشدن درب های ماشین می شود. قبل از این که بخواهید درب خودرو را رگلاژ کنید باید علت های باز نشدن آن را بشناسید تا نسبت به هر مشکل اقدام کنید. در ادامه انواع مشکلات رو به شما خواهیم گفت.

راستی خدمات کلید سازی ایزی کلید 24 ساعته در خدمت شماست. در صورت بروز هر گونه مشکل با قفل و درب خودرو میتوانید از خدمات کلید سازی شبانه روزی استفاده کنید.

وجود مشکل در میله های قفل درب: ممکن است میله های درب خودرو کمی تاب یا خم شده باشد همین علت باعث می شود تا شما نتوانید درب خودرو را باز کنید.

وجود مشکل در دزدگیر: خراب شدن دزدگیر یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود تا شما نتوانید درب ماشین را باز کنید. معمولا جنس دزدگیر ها از جنس پلاستیک بوده و دوام زیادی نخواهد داشت و بعد از مرور زمان دچار مشکل می شود.

خراب شدن دستگیره درب: در صورتی که با مشکل دستگیره رو به رو بشید سه حالت ممکن است برای شما پیش بیاد. ممکن است که دستگیره داخل درب خودرو گیر کند و درست عمل نکند. خراب شدن چفت درب ها نیز میتواند موجو خراب شدن درب خودرو شود.

از بین رفتن سیم فلزی: یکی دیگر از دلیل های که موجب باز نشدن درب های خودرو می شود خراب شدن یا پاره شدن سیم است.

مهم ترین قسکت های خودرو برای رگلاژ کردن

همان طور که می دانید خودرو ها از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که هر کدام از این قطعه ها وظیفه مهمی دارد. با قرار گرفتن صحیح این قطعات کنار هم یک سیستم را تشکیل می دهند که با وجود هر مشکل در قطعه ها باعث اختلال در بخش های مختلف ماشین می شود.یکی از بخش های مهم اتوموبیل که باید رگلاژ شود ترمز دستی و کلاچ است که جزء بخش های مهم خودرو هستند و کوچک ترین نقص باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می شود.

درب های خودرو در اثر گذشت زمان و یا عدم باز و بسته کردن صحیح درب ها، محکم بستن و چفت نشدن درب ها دچار خرابی می شوند. برای استفاده بهتر لازمه که درب های خودرو را رگلاژ کنیم. در صورت باز نشدن درب خودرو میتوانید از خدمات کلید سازی نزدیک من استفاده کنید خدمات کلید سازی ایزی کلید حتی در صورت گم کردن سوییچ میتواند در سریع ترین زمان درب خودرو را برای شما باز کند.

نحوه رگلاژ درب خودرو

نحوه رگلاژ درب خودرو

خارج شدن درب از تنظیمات اولیه کارخانه یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاد. در ادامه قراره به شما نحوه رگلاژ درب خودرو را آموزش بدیم تا در صورت بروز همچین مشکلی به سرعت وارد عمل بشید. شما می توانید با مشاهده 3 قسمت از ماشین خود به دنبال پیچ آن بوده و در آخر درب خودرو را رگلاژ کنید. این نقاط بسیار مهم عبارت اند از زیر دستگیره های داخل درب. این بخش را کامل برسی کنید تا ایرادی وجود نداشته باشد و در آخر نزدیک پنجره بسیار محل خوبی می باشد.

آموزش رگلاژ کردن درب خودرو

در برخی موارد شما میتوانید مشکل رگلاژ نبودن درب خودروی خود را حل کنید و بعضی موارد دیگر نیاز به تعمیرکار است که این مشکل را برای شما حل کند. در ادامه این بخش نحوه رگلاژ کردن درب خودرو را به شما خواهیم گفت.

باز کردن پیچ ها

برای شروع کار ابتدا شما باید تمامی پیچ های درب خودرو را باز کنید تا بتوانید تمامی قطعات داخل درب را مشاهده کنید. برسی کنید که ساز کار قفل درب درست عمل میکند.

فرقی نداره کجای تهران هستی در صورت بروز مشکل با قفل و کلید خود میتوانید از خدمات کلید سازی سیار ایزی کلید استفاده کنید.

بررسی قلاب نگهدارنده قفل

قلاب های نگه دارنده قفل ممکن است بعد از گذر زمان مقاومت خود را از دست داده و درست عمل نکند. اگر در این بخش به مشکل خوردید با استفاده از اچار می توانید قلاب را در جای خود سفت کنید.

گریس زدن به قفل درب خودرو

هر وسیله مکانیکی نیاز دارد که بعد از گذشت زمان سرویس شود. برای عملکرد صحیح قفل کافیه مقداری گریس برداشته و داخل قفل های درب خودرو را گریس کاری کنید. برای این کار نیازی به باز کردن پیچ های درب خودرو نیست.

رگلاژ درب خودرو تیبا

خودرو های مثل تیبا نیز نیاز به رگلاژ دارند، به علت باز بسته شدن درب خودرو آن هم به صورت مکرر، در گذر زمان درب از درب از حالت اولیه خود بیرون آمده و درب حالت افتادگی به خود می گیرد. برای رگلاژ کردن درب خودرو تیبا نیز میتوانید از مراحل بالا استفاده کنید افتادگی درب خودرو را تعمیر کنید.

رگلاژ درب خودرو کوییک

تیبا و کوییک هر دو ساخته شرکت سایپا است. لازم به گفتن در مورد کیفت ساخت این کارخانه نیست ولی خودرو کوییک نیز نیاز به رگلاژ دارد. طراحی ضعیف در ساخت خودرو کوییک باعث شده تا این خودرو ها هر دو سال نیاز به رگلاژ پیدا کنند. برای این خودرو نیز میتوانید از مراحل بالا استفاده کنید و درب خودرو کوییک را رگلاژ کنید.

بخش پایانی

امروزه یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از خودرو ها رخ دهد، باز و بسته نشدن درب های خودرو می باشد که شما به سادگی با رگلاژ درب خودرو می توانید این مشکل را برطرف نمایید. ما در این مقاله شما را با دلایل رخ دادن این مشکل و همچنین روش برطرف کردن آن آشنا کردیم تا خود به تنهایی به وسیله چند ابزار مشکل درب های خودروی خود را برطرف نمایید. در نتیجه برای رگلاژ خودرو لزوما احتیاجی به رفتن به تعمیرگاه نیست و خود به تنهایی می توانید درب های خودروی خود را رگلاژ کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به خدمات ایزی کلید

اخرین مقالات

مناطق تحت پوشش

09397666206