خدمات کلید سازی ایزی کلید 24 ساعته اماده خدمت رسانی است

13 راهکار عالی برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

ارائه خدمات کلید سازی در کمتر از 30 دقیقه

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

جلو گیری از سرقت متور سیکلت بهتر از به دنبال سارق گشتن است، از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است. شاید در خبر ها مشاهده کرده اید که سارقی در کمتر از چند ثانیه موتورسیکلت را به سرقت برده است. پیدا کردن آن بسیارسخت و زمان‌بر خواهد بود و در برخی مواقع باید به این فکر کنیم که اصلا موتور سیکلت نداشته ایم. امار سرقت موتور سیکلت بیشتر از خودرو است، علت این است که امنیت موتور نسبت به خودرو پایین تر بوده و این امر سرقت را راحت تر میکند. توصیه می‌کنیم اگر صاحب موتورسیکلت هستید این مطلب را از دست ندهید چون قراره 13 راه کار عالی که برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت را به شما معرفی کنیم تا دیگر از بابت به سرقت رفتن موتور خود نگران نباشید و موتور خود را ایمن کنید.

جلوگیری از سرقت باطری موتور سیکلت

سارقان بیشتر از این که خود موتور را سرقت کنند لوازم آن را سرقت میکنند به این صورت ردیابی سارقان غیر ممکن می شود. باطری موتور سیکلت یکی از لوازمی است که به راحتی قابل سرقت است و ریسک زیادی ندارد. به همین دلیل برای جلوگیری از سرقت باطری موتور چند راه حل به شما معرفی میکنم که استفاده کنید.

داشتن پارکینگ، پارک کردن در مکان های امن و استفاده از دزدگیر امکاناتی است که باعث می شود از سرقت باطری موتور شما جلوگیری شود اما با این حال سارقان از روش های مختلفی برای سرقت استفاده میکنند. در ادامه قراره انواع روش های برای جلوگیری از سرقت موتور را به شما معرفی کنیم.

راه های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که قیمت موتور نسبت به خودرو ارزان تر است و این امر دست سارقان را برای فروش راحت آن باز میگذارد. افرادی هم هستن که برای نیاز و سلیقه خود دست به خرید موتو سیکلت می زنند. اگر می‌خواهید احتمال سرقت رقتن موتورسیکلت خود را کاهش دهید به شما توصیه میکنم که حتما تمامی این روش ها را همزمان به کار بگیرید تا سرقت خودرو سخت و سخت تر شود اما استفاده از هر یک از این روش ها موجب افزایش تایم سرقت موتور سیکلت شما می شود.

1 قفل کردن موتورسیکلت

اولین و ساده‌ترین روش که در اولین گام سارق را برای دزدی موتور شما با مشکل مواجه می کند قفل کردن موتور سیکلت با سوییچ است. قفل کردن موتور آن هم با سوئیچ اصلا راه حل مناسبی نیست اما این امر سرقت خودرو را به تاخیر می اندازد و فرصت جلوگیری سرقت را به شما می دهد.این نکته را مد نظر داشته باشید که این راه حل ها از سرقت موتور سیکلت شما جلوگیری نمی کند بلکه سارقان را به تاخیر می اندازد.

اعتراف سارقان موتور سیکلت پس از دستگیری این بود که بیشتر موتور های سرقت شده از داخل منازل، حیاط، ساختمان ها، و محوطه های سازمان دولتی که موتور ها بدون قفل کردن و رعایت نکات ایمنی گذاشته شده بودند، شناسایی می‌کردند سپس با از اطمینان از غفلت افراد، در چند دقیقه اقدام به سرقت می‌کردند.

2  پارک کردن در مکانی ایمن

پارک کردن در کوچه های خلوت می تواند سرقت موتور سیکلت را برای سارقان راهت کند به همین دلیل سعی کنید که موتور خود را در جای ایمن قرار بدید. منظور از ایمن یعنی پارک کردن در جای شلوغ نیست، سارقان برای طبیعی جلوه دادن اوضاع معمولا از شلوغی استفاده میکنند.

معمولا موتور را به همسایه بسپرید و یا در جای قرار بدید که در دید دوربین مدار ببسته باشد.

3 خاموش کردن موتور هنگام ترک کردن آن

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ وقت موتور روشن را حتی برای یک لحظه هم که شده رها نکنید. در برخی از موارد دیده شده که افراد به علت های مختلف برای خرید موتور را روشن رها میکنند. شما با این کار به سارقان فرصت دزدیدن موتور خود را می دهید.

4 برداشتن سوئیچ هنگام خاموش کردن

هنگامی که موتورسیکلت را خاموش می‌کنید حتما سوئیچ موتور سیکلت را برارید و شرایط را برای سارق راحت نکنید. حتی زمانی که به مشکل خوردید و به موقعیت دعوا رسیدید اولین کار این است که سوئیچ را بردارید و بعد به موضوع رسیدگی کنید. این نکته را حتما به یاد داشته باشید که سوئیچ یا کلید موتور سیکلت خود را به افراد غریبه یا صاحبان تعمیرگاه ندهید، شما با این کار موتور خود را تقدیم افراد کرده اید.

5 قفل و زنجیر کردن موتورسیکلت

استفاده از قفل و زنجیر یکی از شیوه های سنتی برای جلوگیری از سرقت از موتو سیکلت است که معمولا از این روش برای کاهش خطر های احتمالی استفاده می شود. با بستن موتور سیکلت به ستون و یا میله های سطح شهر می توانید راحت موتورسیکلت خود را پارک کنید و خطر سرقت آن را تا حدی کاهش دهید.

این نکته را به یاد داشته باشید که موتور سیکلت خود را حتی در پارکینگ خانه بدون قفل رها نکنید. دیده شده که در مکان هایی که امنیت بالایی دارد سرقت موتور سیکلت اتفاق افتاده و علت آن رعایت نکردن نکات ایمنی بوده. با قفل کردن موتور سیکلت احتمال سرقت به صفر نمی رسد ولی سرعت سرقت را کاهش می دهد، سارقان با استفاده از ابزار های که در بازار به راحتی یافت می شود میتوانند سرقت را انجام دهند ولی بهتر است احتمال سرقت رفتن را تا حد ممکن کاهش داد.

6 به کار بردن قفل چرخ

زمانی که میله ای برای زنجیر کردن موتور یافت نشد می توانید از قف شرخ استفاده کنید. با استفاده از قفل چرخ موتور شما قادر به حرکت نخواهد بود و حرکت نمی کند. البته بهتر است از این روش ها به صورت هم زمان استفاده کنید یعنی هم موتور را زنجیر کنید و هم چرخ ها رو قفل کنید. این کار موجب کاهش احتمال سرقت موتور سیکلت شما می شود.

7 استفاده از قفل فرمان

قفل فرمان موتورسیکلت یکی دیگر از راه های ساده است  که سارقان به راحتی میتوانند این قفل ها را باز کنند. سارقان قفل را طی چند حرکت ساده باز کرده و موتور را به سرقت می برند اما ما به شما توصیه میکنیم که از این روش هم استفاده کنید چرا که استفاده از آن خالی از لطف نیست. این روش برای جلو گیری از سرقت موتور توصیه نمی شود اما چند ثانیه ای سرقت را به تاخیر می اندازد.

8 قفل کردن دیسک موتور

نسبت به روش های قبلی استفاده از قفل دیست موتور سیکلت یکی از روش های ایمن است که باعث جلو گیری از سرقت موتور سیکلت شما می شود. شما با زدن این قفل بر روی دیسک ترمز موتور، جلوی حرکت چرخ‌ها را بگیرید و امنیت موتور سیکلت را تضمین کنید.

9 سوار نکردن مسافرانی با مسیرهای مشکوک

موتور سیکلت یکی از وسایل نقلیه سریع و برای رهایی از ترافیک ساخته شده، اگر شما عزیزان جزء دسته افرادی هستید که با موتور سیکلت مسافر جابه جا میکنید حتما در نظر داشته باشید که مسافران مشکوک را سوار نکنید یا مقصد های دور افتاده را انتخاب نکنید زیرا احتمال خطر و ریسک بالایی دارد.

10 پرهیز از خرید موتورسیکلت بدون سند

شیوه جدید سرقت موتور سیکلت کمی تغییر کرده، شما با خرید موتور سیکلت های بدون سند عملا خود را در چاه انداخته اید.

سارقان با سرقت موتور فروخته شده که سند انتقال ندارد عملا راهی برای شما نمیگذارند از راه قانونی سرقت را پیگیری کنید.

نکته دیگه این است که خرید موتور سوییجی برای پلیس حکم موتور سرقتی را دارد و شما راهی برای اثبات مالکیت موتور نخواهید داشت. به شما توصیه میکنم از خرید موتور سیکلت های بدون سند خود داری کنید.

11 استفاده از دزدگیر موتورسیکلت

دزدگیر یکی دیگر از ابزار ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت است، سیستم دزدگیر به این صورت است که به حرکت و ضربه حساس است و در زمانی که سارق قصد به سرقت بردن موتور سیکلت شما رو داشت، با به صدا در آمدن صدای دزدگیر نظر مردم را به خود جلب می کند و از دزدیده شدن موتور شما جلوگیری می کند.

این سیستم قیمت بالایی دارد اما ارزش هزینه کردن برای همچین وسیله ای را دارد. نکته ای که در مورد سیستم دزدگیر است این است که ممکنه هر از چند گاهی خود به خود به صدا در بیاد این امر به علت حساس بودن سیستم دزدگیر است. بعد از مدت زمان به علت الارم های زیاد افراد نسبت به دزدگیر بی تفاوت می شوند، به شما توصیه میکنم میزان حساسیت را طوری تنظیم کنید که الارم های کاذب نداشته باشد. نکته بعدی در هنگام خرید دزدگیر این است که صدای متفاوت از دزدگیر خودرو داشته باشید تا صدای آن برای شما قابل تشخیص باشد.

12 قفل اهرم ترمز

استفاده از قفل اهرم ترمز یکی دیگر از روش های امن برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت است. این ابزار با الومینیوم ساخته شده و از طریق فشرده شدن ترمز اهرم گاز را بی اثر می کند. استفاده از این ابزار از سرقت موتور سیکلت شما جلوگیری میکند. استفاده از این ابزار کاملا ساده بوده و برای تمامی موتور های سبک و سنگین قابل استفاده است. داشتن قیمت مناسب و پرکاربرد بودن این ابزار آن را به پرفروش ترین وسیله برای جلوگیر از سرقت موتور کرده است.

13 استفاده از ردیاب موتورسیکلت

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت میتوانید از ردیاب استفاده کنید. استفاده از یک سخت افزار کوچک در موتور سیکلت شاید خیلی عجیب باشد اما بهترین راه است برای زمانی که موتور سیکلت سرقت شده باشد.

شما با استفاده از این ابزار دیگر نگران سرقت شدن موتور سیکلت نخواهید بود. زیرا بعد سرقت میتوانید به راحتی موقعیت موتور را پیدا کنید و سارقان را دستگیر کنید. البته به شما توصیه میکنم از تمامی روش ها استفاده کنید تا موتور سرقت نشود اما زمانی که سرقت شد با داشتن یک ردیاب خیالتان از بابت سرقت موتور راحت خواهد بود

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به خدمات ایزی کلید

اخرین مقالات

مناطق تحت پوشش

09397666206