خدمات کلید سازی ایزی کلید 24 ساعته اماده خدمت رسانی است

باز کردن درب رانا

ارائه خدمات کلید سازی در کمتر از 30 دقیقه

باز کردن درب رانا

برای باز کردن درب رانا بدون کلید می توانید از روش های مختلفی که در ادامه ی مطلب توضیح داده ایم استفاده کنید. در این روش ها از ساده ترین ابزار ها استفاده شده است که اگر زمانی در جایی باشید که ابزار حرفه ای در دسترس نباشد و درب رانای شما قفل شده باشد و سوئیچ هم در دسترس نباشد. از این مقاله برای باز کردن درب رانا بدون کلید بتوانید استفاده کنید.

روش های باز کردن درب رانا

رانا یکی از محصولات محبوب ایران خودرو است که نسبتا امنیت بهتری به ماشین های قدیمی ایران خودرو دارد این ماشین نتها در قسمت امنیت بلکه در قسمت ظاهری و آپشنال هم تغیرات کوچکی داشته که این تغیرات باعث محبوبیت این ماشین شده است تا سالانه این ماشین فروش خوبی داشته باشد. در این ماشین از اهرم باز و بسته شدن قفل دیگر استفاده نشده و بجایش دکمه باز و بسته کردن قفل روی کنسول ماشین طراحی شده است که شما برای باز کردن درب رانا نیاز به زدن آن دکمه دارید.

باز کردن درب رانا بدون کلید

شما برای باز کردن درب ماشین نیاز به ابزار هایی مانند: گیره ی کاغذ، اسلیم جم، بند، سیم یا چوب لباسی. ممکن است بعضی از وسیله ها کار آمد نباشد ولی ما کار با همه ی آن ها را به شما آموزش می دهیم تا شما با دیدن شرایط خود از هر کدام که خواستید بتوانید استفاده کنید.

روش اول استفاده از گیره ی کاغذ: شاید در فیلم ها دیده باشد که با یک گیره ی کاغذ درب هر جایی را باز می کنند و به این فکر فرو بروید که شما هم با گیره ی کاغذ ماشین خود را می توان باز کنید باید بگوییم می شود اما کار زیاد اسانی نیست

اول باید یک طرف گیره ی کاغذی را صاف کنید و طرف دیگر را هم همان طور بگذارید نوک آن طرفی که صاف کردید را کج کنید تا به شکل یک L در بیاید بعد گره را داخل قفل ببرید تا جایی که جا داشته باشد و هنگامی که حس کردید گیره به قفل خورده باید گیره را بچرخانید تا قفل ماشین باز شود.

روش دوم استفاده از اسلیم جم: اسلیم جم وسیله ای است مخصوص باز کردن درب ماشین هایی که اهرم باز و بستن قفل روی درب قرار گرفته است. روش استفاده از این وسیله اینطوری است که باید فضایی بین درب ماشین و بدنه ایجاد کنید، اسلیم جم را وارد آن فضا کنید به سمت اهرم قفل ببرید و اهرم را به سمت بالا بکشید تا درب ماشین باز شود.

روش سوم استفاده از سیم: اگر اسلیم جم در دم دست ندارید و می خواهید از یک وسیله ی دیگر کمک بگیرید باید از یک سیم استفاده کنید. سر سیم را به شکل قلاب یا اسلیم جم  دربیاورید سیم را بین فضای ایجاد کرده بین درب وارد کنید و به سمت قفل ببرید تا وقتی که قلاب در قفل بیفتد در همان موقع باید سیم را به سمت بالا بکشید تا در باز شود. نکته این روش هم مثل روش اسلیم جم برای ماشین هایی است که از اهرم قفل روی درب خود استفاده کرده اند.

روش چهارم استفاده از چوب لباسی: اگر هم دم دست نه اسلیم جم داشتید نه سیم می توانید از چوب لباسی برای باز کردن درب استفاده کنید.

با یک سیم چین یا دم باریک باید چوب لباسی را از هم باز کنید تا به شکل یک سیم در بیاید بعدش یک طرف چوب لباسی را به شکل قلاب در بیاورید جوری که قفل در آن گیر کند بعدش بین درب ماشین فاصله ایجاد کنید و یک کیسه ی هوا یا هر چیزی را که به درب یا بدنه ی ماشین آسیب وارد نکند قرار دهید تا فضایی که ایجاد کردید بسته نشود. چوب لباسی که به شکل قلاب کرده اید را وارد آن فضا می کنید، آرام به قفل نزدیک می کنید وقتی که به قفل گیر کرد چوب لباسی را به سمت بالا می کشید تا قفل درب باز شود.

روش اخر تماس با کلید ساز: اگر هم تمام روش های بالا جواب نداد و شما نتوانستید هیچ جوره درب ماشین را باز کند میتوانید با یک متخصص یا کلید ساز سیار تماس بگیرید. کلید ساز ها میتوانند به صورت شبانه روزی برای شما خدمات ارائه دهند که این خدمات با کمترین قیمت برای شما در نظر گرفته شده است و کلید ساز های ما در کمترین زمان خودشان را به شما می رسانند.

علت قفل نشدن درب رانا

برای قفل کردن ماشین رانا شما نیاز به ریموت دارد یا اگر هم داخل ماشین هستید می توانید با استفاده از کلید قفل درب را قفل کنید یا می توانید از خود سوئیچ ماشین استفاه کنید برای باز کردن قفل درب رانا اگر از این سه روش استفاده کردید و درب قفل یا باز نشد باید دنبال مشکل بگردید تا ببنید کدام قطعه ممکن است خراب باشد که درب ماشین قفل یا باز نمی شود.

1) ممکن است میله ی سوئیچ از خار پلاستیکیش در آمده باشد اگر شما از بیرون درب ماشین را با سوئیچ باز کنید و درب باز نشود یعنی میله سوئیچ از خارش درآمده

2) ممکن است سری محرک از پین قفل در آمده باشد

3) وجود لقی یا عدم اتصال صحیح در کانکتور رله وظیفه ی این رله در باز و بسته کردن یا قفل و باز کردن درب است که اگر خوب جا نخورد این عمل صورت نمیگیرد.

4) خرابی ریموت: اگر روی دکمه قفل یا باز کردن درب روی ریموت ماشین فشار دادید و دیدید هیچ اتفاقی نمی افتد باید از سالم بودن ریموت خود مطمعا شوید

5) یا اگر هم در ماشین نشته بودید و کلید باز و بسته کردن درب ماشین را زدید و دیدید عملی نمی کند باید خود کلید را برسی کنید چون در بعضی از مواقع به علت فرسایش و گردو خاک ممکن است کلید خراب شده باشد.

این پنج مورد مهم ترین مواردی است که شما باید بعد از عمل نکردن قفل به آنها توجه کنید البته نظر ما این است که به یک متخصص مراجعه کنید تا برسی را برای شما انجام دهد و بی دردسر ماشین شما را درست کند.

باز کردن صندوق عقب رانا

شما برای باز کردن درب رانا می توانید از چند روش استفاده کنید. اگر داخل ماشین نشستید و می خواهید درب ماشین را باز کنید باید روی کلید صندوق که روی کنسول رانا طراحی شده چند ثانیه نگه دارید تا درب صندوق باز شود.

اگر هم بیرون ماشین هستید و می خواهید درب صندوق را باز کنید میتوانید از سوئیچ ماشین استفاده کنید یا برای آسان شدن کار روی دکمه ی صندوق که روی ریموت ماشین طراحی شده کلید کنید تا درب صندوق باز شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به خدمات ایزی کلید

اخرین مقالات

مناطق تحت پوشش

09397666206