خدمات کلید سازی ایزی کلید 24 ساعته اماده خدمت رسانی است

13 راهکار شگفت انگیز برای دراوردن کلید شکسته از قفل

ارائه خدمات کلید سازی در کمتر از 30 دقیقه

در اوردن کلید شکسته از قفل

در اوردن کلید شکسته از قفل یک کار دشوار است. فکر شو بکنید در یک روز طولانی بعد از چندین ساعت کار به خانه بر می گردید و می خواهید در خانه خود را باز کنید ناگهان با شکستن کلید داخل قفل مواجه می شوید. در صورتی که کلید شما داخل قفل شکسته است و نمی دانید که باید چه کاری رو انجام بدید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله 13 راه کار عالی برای دراوردن کلید شکسته از قفل را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید به راحتی کلید شکسته از قفل را خارج کنید

13 راهکار شگفت انگیز برای در آوردن کلید شکسته از قفل

از آنجاکه در آن لحظه که  خسته اید به خانه برگشته اید کلید بشکند باید بسیار عصبانی و سردرگم شده باشید برای اینکه کلید شکسته را از قفل در بیاورید به چندین راه فکر میکنید درحالی که ممکن است این راه هایی که به ذهنتان رسیده ممکن است واقعا هیچ فایده ای برای شما نداشته باشد پس راه حل چیست؟ بهتون پیشنهاد میکنم این مقاله را تا آخر بخوانید چون این 13 راهکار میتواند هر کدام راه حل مورد نیاز شما باشد.

1- در آوردن کلید شکسته با انبردست

یکی از ترفنده های ساده در اوردن کلید شکسته با استفاده از انبردست میباشد. که معمولا این ابزار در اکثر خانه ها پیدا میشود و اصلا کار کردن با آن سخت و پیچیده نیستش.

در قدم اول برای در اوردن کلید شکسته از قفل درب باید دنباله کلید شکسته را که در قفل است که معمولا هم از کلید بیرون زده است پیدا کنید.سپس بعد از آن میتوانید باکمک انبر دست کلیددنباله کلید شکسته را  بگیرید و باکمی حرکت دادن کلید شکسته به جهت عقربه های ساعت یا بالعکس آن را به سادگی بیرون بیاورید.

نکته:اگر لازم بود تا درب را بازکنید با یک دست دستگیره قفل را سفت بگیرید و با دست دیگر تلاش کنید به آرامی کلید شکسته را درون قفل جابه جا کنید تا کلید بچرخد و بتوانید آن را خارج بکنید.

یکی دیگر از نکات مهم این هستش که اگر کلید یدک دارید بهتر هستش وقت با ارزش خود را صرف در آوردن کلید شکسته نکنید البته دقت داشته باشید که باقی مانده کلید شکسته داخل قفل نماند و شکسته نشود.

برای اینکه بتوانید کلید شکسته را به راحتی دربیاورید و سخت نباشد می توانید داخل قفل را از هر نوع روغنی که در دسترس دارید چرب کنید تا کلید شکسته به  داخل قفل بچرخد و حرکت بکند تا بتوانید به راحتی کلید شکسته را از قفل خارج کنید.

2- درآوردن کلید شکسته با پیچ گوشتی

اگر باقی مانده کلید شکسته را در اختیار نداشته باشید کار خیلی برایتان سخت میشود در این شرایط دیگر نمیتوانید از انبردست استفاده بکنید. بلکه برای خارج کردن کلید شکسته باید از پیچ گوشتی استفاده بکنید

باید از ابزار به شکلی استفاده بکنید که همیشه برای باز یا بستن پیچ با آن اجام می دهید. پیچ گوشتی را را وارد سوراخ قفلی که کلید شکسته در آن گیر کرده بکنید سپس کمی فشار بدهید وآن را بچرخانید.

این نکته رو هم در نظر داشته باشید که اگر درب قفل شده باشد و شما بخواهید پیش از در آوردن کلید درب را باز بکنید فقط کافی هستش که پیچ گوشتی را درجهت درست و در سوراخ کلید بچرخانید و سپس با این کار قفل درب باز میشود.

3- درآوردن کلید شکسته با تیغه اره مویی

این ابزار متاسفانه ممکن است در هرخانه ای پیدا نشود یا هرکسی آن را در خانه خود نداشته باشد.اما شما میتوانید با یک اره مویی یا تیغه آن کارتان راه بیوفتد.

فقط کافی است بدانید که دندانه های ریزی که در اره مویی وجود دارد وقتی شما آن را در داخل قفل میبرید برای خروج کلید شکسته دندانه های اره مویی بر روی دندانه های کلید شکسته گیر میکند و باکمی صبر و تلاش میتوانید کلید شکسته را از داخل قفل بیرون بکشید. اگر اره شما خیلی بزرگ هستش میتوانید برای کوتاه کردن اره خود از انبر دست استفاده بکنید و کارخود را سریع انجام بدهید.

4- درآوردن کلید شکسته با چسب قطره ای

چسب قطره ای میتواند یکی راه های چهارم شما برای خارج کردن کلید شکسته باشد اما اگر طریقه استفاده از آن را بلد نباشید میتواند مشکل شما را دو چندان بکند. بنا براین توصیه میشود در این روش دقت بیشتری بکنید.

در این مرحله  سوزنی مثل سوزن لحاف دوزی یا سیم نازک هم باشد کار شما راه میوفتد. پس از آن سر سوزن یا سیم را به چسب آغشته بکنید و دقت کنید که چسب خیلی زیاد نباشد که سیم یا سوزن هم داخل قفل گیرکند.سپس آن را در داخل قفل بکنید به صورتی باشد که سوزن یا سیم به کلید بچسبد یا برخورد بکند و به بدنه آن بچسبد. بعد از آن خیلی آهسته و با کمی صبر برای در آوردن کلید شکسته در قفل با حوصله اقدام کنید.

5- درآوردن کلید شکسته با ابزار قفل ساز ها

طیعی هستش که هر قفل ساز یا تعمیر کاری یک مجوعه کامل از چندین ابزار برای دراوردن کلید شکسته از قفل خود در جعبه ابزار داشته باشد که به آن لاک پیک و به انگلیسی به lock pick معروف هستش.

این ابزار با درجه های متفاوت، دندانه به دندانه های مختلف کلید شکسته در قفل گیر میکند و قفل ساز میتواند با کمی صبر و دقت کلید شکسته را خارج بکند.

توصیه ما به شما این است اگر چه ممکن است این ابزار گران باشد اما به شما پیشنهاد میکنم این را ابزار  را باتیغه های مختلف در منزل خود برای جلو گیری از همچین اتفاق هایی در منزل خود داشته باشید.

6- ضربه زدن به چارچوب قفل

منطور ما از ضربه زدن به چارچوب قفل! بدنه اصلی هستش که مغزی ققل در آن قرار گرفته است.پیشنهاد ما این است که چارچوب را از روی درب باز بکنید و با قرار دان قفل در جهت نیروی جاذبه چند ضربه نسبتا آرام به آن بزنید.که با زدن این چند ضربه ممکن است که کلید شکسته خارج شود.همچنین باید این را به شما بگوییم که با این روش شما از آسیب دیدن قفل جلوگیری میکنید و به لطف نیرویی که با چند ضربه به چارچوب قفل وارد کرده اید کلید شکسته خارج می شود.

7- درآوردن کلید شکسته با دم باریک

یکی دیگر از از روش های خارج کردن کلید شکسته استفاده از دم باریک است. این روش زمانی مناسب هستش که دسته کلید شکسته کمی از قفل بیرون زده باشد. در این مواقع شما میتوانید با استفاده از دم باریک دسته کلید شکسته را گرفته و درجهت خلاف عقربه های ساعت یا موافق آن را بچرخانید تا کلید خارج شود.این روش تقریبا با روش شماره 1 مشابه هستش که اگر ادم باریک در اختیار نداشتید میتوانید با انبردست کلید شکسته از قفل را خارج کنید.

8-درآوردن کلید شکسته با سیم لحیم

در این مرحله ابتدا شما باید دو سیم نازک لحیم کاری را به صورتی وارد قفل بکنید که از دو طرف به دندانه های کلید شکسته گیر بکند.در این روش لازم نیست که سیم ها را از فاصله دور از کلید بگیرید. بلکه شما باید طوری عمل بکنید که در آخر کمی از کلید از قفل بیرون بیاید.

در قدم بعدی دوباره روش بالا انجام بدهید تا کلید به طور کامل خارج شود. همچنین شما می توانید به جای کشیدن کلید به سمت بیرون  کلید را خیلی آرام آرام خارج بکنید. شاید برایتان سوال باشد که چه طور ممکن است؟ با همان دوسیم که در دست دارید ادامه بدهید و بعد از آن مچ دست های خود را به سمت داخل بچرخانید و همزمان کلید را به سمت خود به خارج هدایت بکنید.

اگر همان طور که در روش5 به شما توضیح دادیم ابزار قفل ساز یا همان lock pick را در اختیار داشته باشید میتوانید در این روش به کار بگیرید که به شما توصیه میکنیم که اندازه ای را انتخاب بکنید که با دندانه های گلید شکسته شما هم اندازه یا مطابقت داشته باشد.

9- درآوردن کلید شکسته با دریل

در این روشی که به ما معرفی میکنیم ممکن هستش که قفل درب شما به کلی نابود شود اما چرا این راه حل را به شما معرفی میکنیم؟ به این دلیل که نسبت به بقیه روش ها خیلی سریع تر میتوانید کلید شکسته را خارج کنید اما این روش زمانی به شما پیشنهاد میکنیم که عجله دارید در غیر این صورت پیشنهاد میکنم که اگر در روش ها بالا تجربه ندارید از روش 10  خدمات کلید سازی استفاده بکنید که این روش ساده ترین راه برای حل مشکل شما هستش. و اما روش خارج کردن کلید شکسته با دریل دراین روش مراقب باشید که برای در اوردن کلید شکسته از قفل بادریل از مته های بسیار نازک استفاده کنید به این دلیل که مته های بزرگ تر ممکن است باعث خراب شدن قفل درب شما بشود

10- استفاده از خدمات کلید سازی

در این روش که امن ترین روش برای شما هستش به شما این امکان را میدهد که تا نفس عمیقی بکشید و از مشکل مورد نظر فاصله بگیرید با خبر کردن قفل ساز مشکل خود را حل بکنید. اما در این مقاله قصد داشتیم که که شما با استفاده از ابزار هایی که در اختیار دارید با استفاده از آن ها مشکل خود را حل  بکنید. تا دیگر نیازی به خبر کردن کلید ساز نباشد.

11- درآوردن کلید شکسته با چسب حرارتی

در این روش ابتدا باید یک طرف کبریت را به چسب حرارتی آغشته بکنید وآن را سپس به کلید شکسته بچسبانید. بعد از آن که از چسبیدن کبریت به قفل درب خود مطمئن شدید. سپس آن را خیلی آرام بیرون بکشید.اتصال بین کبریت و کلید شکسته بسیار ضعیف و سست میباشد به همین دلیل از هرگونه کاری که باعث جدا شدن آن بشود خودداری بکنید دراین روش به راحتی میتوانید کلید شکسته را از قفل درب خانه خود خارج بکنید.

12- در آوردن کلید شکسته با استفاده از چاقو

یکی دیگر از روش های بیرون آوردن کلید شکسته در حیاط می توانید از چاقو استفاده بکنید. البته به این شرط که کلید شکسته نباید خیلی به داخل قفل در حیاط فرو رفته باشد. شما با یک چاقو نوک تیز به کناره ی کلید شکسته ضربه بزنید تا بتوانید چاقو را درکلید گیر یا قفل کنید. بعد از آن گیر انداختید سپس به آرامی با کمک چاقو کلید را به سمت بیرون بکشید.

13- درآوردن کلید شکسته با موچین یا قیچی

در این روش شما می توانید از موچین یا قیچی استفاده بکنید. اما باید قبل از هرکاری اطمینان پیدا بکنید که تکه شکسته شده کلید در قسمت ابتدایی قفل قرار گرفته باشد. چون در غیر این صورت خارج کردن کلید با استفاده از قیچی یا موچین تقربیا بسیار سخت یا غیر ممکن خواهد بود.

برای شروع اول باید با یک اسپره روان کننده داخل قفل را شستشو بدهید. چون این کار موجب میشود که داخل قفل بسیار لیز و  لغزنده بشه که همین باعث میشه کلید شما به راحتی خارج بشه. بعد از شستشو با کمک یک چراغ قوه نور را به داخل قفل بندازید تا روشن شود و بتوانید کلید شکسته را ببینید.

سپس قیچی یا موچین را بردارید و لبه آن را در دوطرف کلید شکسته قفل کنید. هر موقع که از گرفتن کلید اطمینان خاطر پیدا کردید قیچی یا موچین را به سمت بیرون بکشید. ممکن است در این روش چند بار این کار را تکرار بکنید. که معمولا اگر کلید شکسته در انتهای قفل نباشد میتوانید به راحتی با این روش آن را خارج بکنید.

درآوردن کلید شکسته از قفل حیاط

همان طور که میدانید بر روی درب های حیاط هر خانه ای قفل های مختلفی دارند و خارج کردن کلید شکسته از آن برای هر قفل حیاط میتواند فرق داشته باشد اگر حیاط خانه شما از قفل های معمولی بهره میبرد می توانید از روش های شماره 10، 11 و 12 برای خارج کردن کلید شکسته از قفل استفاده کنید. دقت داشته باشید در صورتی که نتوانستید کلید را از قفل خارج کنید و فورا نیاز به باز کردن درب حیاط داشتید میتوانید از روش شماره 9 یعنی تخریب مغزی قفل با استفاده از دریل استفاده کنید.

درآوردن کلید شکسته از قفل بوفه

قفل های بوفه که معمولا ساختار بسیار ساده ای دارند و به شکل کلید های قدیمی طراحی شده اند. به همین دلیل اگر کلید متاسفانه در آن بشکند برای خارج کردن آن باید اول باید یک کلید شبیه به کلید بوفه را هر طور شده پیدا کنید و سپس آن را وارد قفل در بوفه بکنید. بعد از آن کمی کلید را در داخل قفل بچرخانید تا در بوفه باز شود. د قدم بعدی باید قفلی که کلید در آن شکسته و گیر کرده را باز بکنید و باقی مانده کلید را به کمک موچین یا دم باریک که در 13 راهکار به شما به توضیح دادیم کلید شکسته را خارج بکنید.

درآوردن کلید شکسته از قفل کتابی

قفل های کتابی معمولا در بیشتر مواقع در مغازه ها به کار می رود. اگر کلید به هر دلیلی درون قفل بشکند و ساچمه های آن حرکت بکنند شما می توانید با باقی مانده کلیدی که در دست خود دارید قفل را باز بکنید. باری در آوردن کلید شکسته می توانید قفل را روی یک تکه چوب یا پلاستیک بگذارید. و با سنگ یا ته کفش قفل را بکوبید تا کلید شکسته به آرامی خارج شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به خدمات ایزی کلید

اخرین مقالات

مناطق تحت پوشش

09397666206