خدمات کلید سازی ایزی کلید 24 ساعته اماده خدمت رسانی است

چگونه قفل هرز شده را باز کنیم

ارائه خدمات کلید سازی در کمتر از 30 دقیقه

باز کردن قفل هرز شده

اگر قفل محل کار، خانه، باغ و یا ویلای خود را پس از چندین سال تعویض نکنید ممکن است با مشکل هرز شدن قفل رو به رو بشید. هرز شدن و گیر کردن قفل و کلید یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای قفل های کوچیک و بزرگ پیش بیاد. در این مقاله قصد داریم تا به شما اموزش بدیم که چطور قفل هرز شده را باز کنیم و علت هایی که موجب هرز شدن قفل می شود را بیان کنیم تا در صورت بروز همچین مشکلی با راهکار هایی که به شما معرفی میکنیم سریعا اقدام کنید

علت هرز شدن قفل

علت هرز شدن قفل

برای این که قفل هرز بشه و درست عمل نکنه چندین علت مهم وجود داره که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

برای استفاده از خدمات کلید سازی به صورت شبانه روزی در سراسر تهران، میتوانید از کلید سازی سیار شمال تهران استفاده کنید.

اولین علت که موجب هرز شدن قفل شما می شود استفاده مکرر و مداوم از آن است. پس از گذر زمان و استفاده طولانی مدت از قفل، باعث بروز مشکلاتی همچون هرز شدن می شود. علت بعدی که خیلی دیده میشه استفاده از کلید های غیر اصولی هست. زمانی که از کلید خود یک نسخه کپی تهیه میکنید، ممکن است که این کار به درستی انجام نشده باشد به همین علت شیار ها و دندانه های کلید مناسب قفل نبوده و هرز شدن قفل خانه و محل کار شما رو سریع تر میکند.

علت بعدی که موجب هرز شدن سریع قفل شما می شود تاب برداشتن کلید و یا خم شدن ان است. کلید بعد از مرور زمان و قرار گرفتن در برابر گرمای طولانی تاب برداشته و باعث هرز شدن و قفل شما می شود.

هرز شدن قفل به چه معناست

هرز شدن قفل به چه معناست

به طور خلاصه هرز شدن قفل یعنی عمل نکردن درست زمانی که کلید داخل قفل میچرخد اما آن را باز و یا بسته نمیکند. این اتفاق زمانی پیش میاد که از یک قفل به مدت طولانی استفاده شده و یا در طولانی مدت استفاده نشده طوری که قفل پوسیده و کارکرد خود را از دست بدهد.

کلید سازی آنلاین خدمت نوین از ایزی کلید است که خدمات کلید سازی را در سراسر تهران به شما عزیزان ارائه میدهد.

عوامل زیادی باعث ایراد در عملکرد قفل می شود و یکی از مشکلات گیر کردن کلید می باشد. زمانی که شما کلید را داخل قفل و هنگام چرخاندن گیر می کند شما با گیر کردن کلید داخل قفل مواجه شدید. زمانی که کلید را داخل قفل کرده و می چرخانید قفل بدون هیچ عملکردی میچرخد در این هنگام قفل شما هرز شده است.

در چنین مواقعی که قفل هرز شده یا گیر کرده است و شما قصد باز کردن آن را دارید، این فرایند را چند بار انجام بدید و در صورتی که جواب نداد با کلید ساز تماس بگیرید.

کلید را داخل قفل ببرید و بچرخانی، سعی کنید فشار زیاد وارد نکنید و به ارامی چندین بار این کار را انجام بدید، اگر فشار زیادی به قفل هرز شده وارد کنید امکان شکستن قفل یا کلید وجود دارد.

در این مواقع حتی اگر کلید هم سالم باشد قفل به درستی نمی چرخد. ممکن است پوسیدگی قفل یا مشکلاتی از این موارد موجب هرز شدن قفل شده باشند. در صورت رو به رو شدن با موارد هرز شدگی قفل، اگر تخصص در این زمینه ندارید بهتر است با خدمات کلید سازی تماس بگیرید چون فشار زیاد برای باز کردن قفل های هرز شده موجب شکسته شدن ان می شود.

نحوه باز کردن قفل هرز شده

نحوه باز کردن قفل هرز شده

قبل از این که اموزش بدیم چطور قفل هرز شده را باز کنیم باید چند نکته رو بدانیم. به یاد داشته باشید که کلید را در جایی قرار بدید که افتاب در آن جا نیست همچنین روغن کاری قفل باعث می شود تا مدت بیشتری از قفل و کلید خود استفاده کنید. اگر با این حال باز هم با مشکل هرز شدن قفل رو به رو شدید با تعویض قفل و توپی در به سرعت مشکلاتان حل می شود.

شما با استفاده از خدمات کلید سازی نزدیک من میتوانید در سریع ترین زمان ممکن از خدمات کلید سازی در تهران استفاده کنید.

چگونه از هرز شدن قفل جلوگیری کنیم

چگونه از هرز شدن قفل جلوگیری کنیم

علت اصلی هرز شدن قفل استفاده مکرر از آن است. قفل های سنتی پس از استفاده زیاد در طولانی مدت هرز می شوند و راه کار زیادی برای جلوگیری از هرز شدن قفل وجود ندارد. اولین نشانه ای که باعث می شود بفهمید قفل شما هرز شده یا نه عدم عملکرد صحیح آن است. معمولا در این موارد کلید در قفل گیر می کند یا هرز می چرخد که هر دو یک علت دارد. مغزی قفل به جزء اصلی ترین بخش تشکیل دهنده قفل است که اگر دچار هرزشدگی شود کلید در قفل چرخانده نمی شود و قفل را باز نمی کند.

زمانی که با قفل هرز شده مواجه شدید اولین کاری که باید انجام بدید این است که به آرامی و با کمی فشار کلید را وارد قفل هرز شده کنید و آن را بچرخانید زیرا ممکن است زبانه را باز کنید، اگر باز نشد با هم این کار را تکرار کنید کمی بیشتر فشار وارد کنید و مدام کلید را وارد و از قفل خارج کنید سپس آن را بچرخانید.

به شما توصیه میکنم مقاله نحوه رگلاژ درب خودرو را مطالعه کنید تا در صورت بروز مشکل خیلی سریع مشکل را حل کنید و به راحتی درب خودرو خود را راگلاژ کنید.

شکستن کلید در قفل هرز شده

چنانچه کلید شما در قفل هرز شده شکست، بایداز اسپری های روان کننده و روغن کاری استفاده کنید تا مغزی قفل را نرم کنید و کلید را خارج نمایید، در صورتی که این روش جواب نداد ابزاری مناسب انتخاب کنید و آن را وارد قفل کنید. سپس ابزار را در قفل بچرخانید تا کلید را بیابید و آن را به سمت عقب بکشید. شما با استفاده از دم باریک، انبردست یا موچین میتوانید کلید شکسته را از داخل قفل هرز شده خارج کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به خدمات ایزی کلید

اخرین مقالات

مناطق تحت پوشش

09397666206